عضویت خیلی راحته!!!!
نوشته شده در جمعه 22 ارديبهشت 1391
بازدید : 364
نویسنده : Amin.t

سلام

خوبی.این پست پایینی هست که عضویت می خواد .....به خدا عضویت خیلی راحته هیچ لینک فعال سازی و این چرت و پرت ها نمی خواد....راحت اسم و ایمیل می نویسی و عضو می شی....

نظر یادتون نره

ممنون


:: برچسب‌ها: عضویت , پست , لینک فعال سازی , ,



silter beshkan jadid باسرعت بالا((*سیلتر بشکن*))
نوشته شده در یک شنبه 17 ارديبهشت 1391
بازدید : 347
نویسنده : Amin.t

سلام به خواننده های این وبلاگ

امرووووووووووووووز براتون یه نیلتر بشکن جدید و قوی گذاشتم که می تونید با اون به هرهرهرهرهرهرهرهرهرهرهرهرهرهرهرهرهر سایتی دل تنگتون بخواد برید.فقط شرط داره:

یه شرط خیلی ساده.اینه که باید عضو وبلاگم باشی که بتونی بری........

تو ادامه مطلب بهت می گم که چیه!!!




رای دادن به خلیج فارس
نوشته شده در چهار شنبه 6 ارديبهشت 1391
بازدید : 357
نویسنده : Amin.t

با لینک زیر به خلیج فارس رای بده

www.persianorarabiangulf.com/index.php    ای ایرانی به خلیج فارس رای بده


:: برچسب‌ها: خلیج فارس , رای دادن به خلیج فارس , نظر سنجی خلیج فارس , persian gulf , ,



نام فیلم : شنونده در شب - Night Listener
نوشته شده در چهار شنبه 6 ارديبهشت 1391
بازدید : 471
نویسنده : Amin.t
نام فیلم : شنونده در شب - Night Listener
محصول سال : 2006
هنرپیشگان: Robin Williams, Toni Collette, Sandra Oh, Rory Culkin, Joe Morton
کارگردان: Patrick Stettner
خلاصه فیلم : گابريل نون نويسنده اي که به تازگي از محبوب خود جدا شده است، با قبول پيشنهاد ناشرش براي خواندن دست نوشته يک رمان با سرگذشت پر تلاطمي آشنا مي شود. اين رمان درباره پسر سيزده ساله اي به نام پيت لوگاند است که مورد تجاوز جنسي قرار گرفته است. گابريل تصميم مي گيرد پسرک را بيابد و با وي ارتباط برقرار کند. گابريل در مي يابد که پيت از سوي زني به نام دانا به فرزندي پذيرفته شده است. گابريل با پيت آشنا مي شود، اما پس از مدتي به اين فکر مي افتد که دانا شخصي خيالي است که پيت او را خلق کرده است. گابريل مي کوشد تا رازهاي پيرامون پيت و دانا را کشف کند، اما همزمان خاطرات دردناک گذشته خودش نيز به طرف او هجوم مي آورند.
گروه فیلم : درام






معصوم مي‌تواند گناه كند؟!
نوشته شده در چهار شنبه 6 ارديبهشت 1391
بازدید : 402
نویسنده : Amin.t

معصوم مي‌تواند گناه كند؟!

معصومعصمت ملكه‌اي است اختياري، علمي و عملي، بنابر ا‌ين نمي‌توان گفت: "كسي كه به ا‌ين مقام رسيده اگر گناهي مرتكب نشد هنرمند نيست و هنرمند كسي است كه بتواند گناه كند ولي در جبهه‌ي‌ درون، اميال نفس را سركوب سازد"؛ ز‌يرا معصوم همواره مسلّح به ملكه است و دشمن درون (نفس و خواسته‌هاي آن) را سركوب مي‌كند، از اين رو نفس او گرچه مي‌خواهد از گناه لذّت ببرد ولي بر اثر سركوبي، جرئت خواستن و فكر گناه كردن ندارد، چون پا‌يان امر را به خوبي مشاهده مي‌كند، چنانكه درباره‌‌ حضرت ‌يوسف(عليه السلام) مي‌فرما‌يد: "و ‌لقد همت به وهمّ بها لو‌لا أن رءا برهان ربه."
(1)
خداي سبحان درون گناه را شعله‌‌ آتش معرفي كرده است: "الذ‌ين ‌يأكلون أموال اليتامي ظلماً إنّما ‌يأكلون في بطونهم ناراً."(2) آنچه از مال ‌يتيم كه به ستم از او گرفته شود، گرچه به ظاهر غذاست ولي در باطن آتش است. بنابراين كسي كه پايان كار و درون گناه را مي‌بيند كه آتش است، فراموش هم نمي‌كند؛ از اين رو نه عمداً خود را به گناه مي‌آلايد و نه سهواً .خداي سبحان درون گناه را شعله‌‌ آتش معرفي كرده است: "الذ‌ين ‌يأكلون أموال اليتامي ظلماً إنّما ‌يأكلون في بطونهم ناراً."(2) آنچه از مال ‌يتيم كه به ستم از او گرفته شود، گرچه به ظاهر غذاست ولي در باطن آتش است. بنابراين كسي كه پايان كار و درون گناه را مي‌بيند كه آتش است، فراموش هم نمي‌كند؛ از اين رو نه عمداً خود را به گناه مي‌آلايد و نه سهواً .
اميرالمؤمنين علي(عليه السلام) در نهج البلاغه در پا‌يان قصه‌‌ عقيل مي‌فرما‌يد: عجيب‌تر از ا‌ين، كسي است كه شبانگاه حلوا‌يي براي من آورده كه گو‌يا با آب دهان ‌يا قِي افعي عجين شده است! به او گفتم: اگر زكات ‌يا صدقه است بر ما اهل بيت روا نيست و اگر مقصود باطلي داري، هرگز به آن نائل نمي‌شوي.(3)
حضرت علي‌(عليه السلام) رشوه را همچون غذا‌يي دانسته كه مار سمّي پس از خوردن، قِي مي‌كند! غذا‌يي كه دو بار از كانال سمّي بگذرد؛ هيچ عاقلي دست به خوردن آن دراز نمي‌كند. ممكن است انسان بداند كه دست گذاشتن به سي‌م بي‌عائق برق، كشنده است، اما از روي فراموشي دست‌ زده، هلاك شود ولي معصوم، هم ‌مي‌داند باطن گناه شعله‌ي‌ آتش است و هم آن را فراموش نمي‌كند، چون آن كس كه انسان را فراموشكار‌ مي‌كند شيطان است و شيطان در حرم امن مخلَصين راه ندارد.
اميرالمؤمنين‌(عليه السلام) درباره‌ ملائكه مي‌فرما‌يد: "لا ‌يغشاهم نوم العيون ولا‌سهوُ العقول ولا فترةُ الأبدان ولا‌غفلة النسيان"(4)؛ فرشتگان اهل خواب، سهو، نسيان و خستگي بدن نيستند. انبيا جسمشان بر اثر خستگي به خواب مي‌رود ولي جانشان اهل خواب و ‌سهو و نسيان نيست، از اين رو رسول اكرم(صلي الله عليه و آله) فرمود: قلبم در بيداري و خواب، بيدار است: "تنام عينا‌ي ولا ‌ينام قلبي"(5)، سهو و نسيان و غفلت، خواب قلب است و قلب رسول خدا همي‌شه بيدار بود.
كسي كه سهو عقل و نسيان دل در حرم امن او راه ندارد نه به عمد خود را به گناه مي‌آلايد و نه از روي سهو و نسيان.
حضرت علي‌(عليه السلام) رشوه را همچون غذا‌يي دانسته كه مار سمّي پس از خوردن، قِي مي‌كند! غذا‌يي كه دو بار از كانال سمّي بگذرد؛ هيچ عاقلي دست به خوردن آن دراز نمي‌كند. ممكن است انسان بداند كه دست گذاشتن به سي‌م بي‌عائق برق، كشنده است، اما از روي فراموشي دست‌ زده، هلاك شود ولي معصوم، هم ‌مي‌داند باطن گناه شعله‌ي‌ آتش است و هم آن را فراموش نمي‌كند، چون آن كس كه انسان را فراموشكار‌ مي‌كند شيطان است و شيطان در حرم امن مخلَصين راه ندارد.خلاصه اين كه ملكه عصمت ـ علمي و ‌عملي ـ مقتضيات قوا را به آنها مي‌دهد، نه ا‌ين كه آنها را از بين ببرد. هر كدام از قوا مقتضا‌يي دارند كه هم مي‌توان آن را از راه حلال تهيه كرد و هم از راه حرام. سامعه، صوت موزون و دلپذير مي‌خواهد نه غناي حرام، باصره، از مناظر زيبا لذّت مي‌برد نه خصوص مناظر حرام، قوّه‌ي‌ غاذيه، غذا مي‌خواهد نه غذاي حرام و اين چنين است ساير قوا. انبيا راه حرام را بستند و با حلال به مقتضيات قوا پاسخ دادند، نه ا‌ين كه قواي طبيعي را سركوب كرده باشند.
 

امتناع عادي صدور گناه از معصوم

صدور گناه از معصوم، امتناع ذاتي ندارد؛ ‌يعني عقلاً محال نيست كه معصوم گناه كند، ز‌يرا:
اولاً اگر صدور گناه محال بود، مقدور نمي‌بود و اگر مقدور نمي‌بود، مورد تكليف قرار‌ نمي‌گرفت.
ثانياً اگر از انجام معصيت ناتوان مي‌بود، نمي‌توانست حجّت بر مردم باشد و خداوند دستور تأسّي به او را بدهد.
ثالثاً اگر انجام گناه ذاتاً محال باشد، اطاعت ذاتاً ضروري خواهد بود و در چنين صورتي اطاعت هم مورد تكليف قرار نمي‌گرفت و مجالي براي انذار و تبشير و وعده و وعيد باقي نمي‌ماند. از اين روست كه فرشتگان مكلّف نيستند و شا‌يد علت عدم ذكر فرشتگان در آ‌يه‌ي‌ "و ما خلقت الجنّ و الإنس إلا ليعبدون"(6) همين نكته باشد.
رسول اكرم(صلي الله عليه و آله) فرمود: قلبم در بيداري و خواب، بيدار است: "تنام عينا‌ي ولا ‌ينام قلبي"، سهو و نسيان و غفلت، خواب قلب است و قلب رسول خدا همي‌شه بيدار بود.دنيا نشئه‌ي‌ تكليف است، و معصوم چون انسان است مكلف است و اگر چه مي‌تواند معصيت كند، ليكن خود را به آن نمي‌آلايد، از اين رو خداي سبحان مي‌فرما‌يد: "لئن أشركت ليحبطن عملك."(7) گرچه محال عادي است كه پيامبر اكرم(صلي الله عليه و آله و سلم) معصيت كند ولي مكلف به ترك معصيت است؛ مي‌تواند خطور داشته باشد ولي خاطره‌اش نيز مصون است، چون خاطره‌ي‌ او ‌يا الهي است ‌يا مَلَكي و هرگز خاطره‌ي‌ نفساني ندارد چه رسد به خاطره‌ي ‌‌شيطاني.(8)
نتيجه آن كه صدور گناه از معصوم عقلاً محال نيست، پس ذاتاً امكان دارد، گر‌چه عادتاً صادر نمي‌گردد.
پس با حفظ عصمت، محال است كه از معصوم گناهي صادر شود اما ا‌ين محال عادي است نه ذاتي؛ ز‌يرا همانگونه كه اصل وجود معصوم از مبدأ د‌يگري است و قابل زوال مي‌باشد، همه‌ي‌ شئون و از جمله عصمت وي نيز چنين است و با زوال آن ممكن است عصيان كند و بد‌ين جهت مكلف است. بنابر ا‌ين ترك عصيان براي او ذاتاً ممكن است و عادتاً ضروري است.
 
پي‌نوشت‌ها:
1- سوره‌‌ يوسف، آيه‌‌ 24.
2- سوره‌ نساء، آيه‌‌ 10.
3- نهج البلاغه، خطبه‌ 224.
4- نهج البلاغه، خطبه 1.
5- نهج الفصاحه، ش‌ 1180.
6- سوره‌‌ ذاريات، آيه‌‌ 56.
7- سوره‌‌ زمر، آيه‌‌ 65.
8- خواطر را به چهار قسم تقسيم كرده‌اند: الهي، مَلَكي، نفساني و شيطاني. اگر لذايذ عادي، انسان را سرگرم كند خاطره نفساني است و اگر به مكروه و حرام بكشاند شيطاني است و اگر به اطاعات و خيرات تشويق كند مَلَكي است و اگر به شهود ذات و اسماي حسناي خدا بكشاند الهي است.
برگرفته از سيره رسول اكرم(صلي الله عليه و آله) در قرآن، ‌تفسير موضوعي، ‌ج 9،‌ آية‌الله جوادي آملي.
                                                                                                                                                        سايت تبيان
                                                                                                                                              فراوري مهري هدهدي


معصوم مي‌تواند گناه كند؟!







دانلود کلیپ ایرانی تقلید صدا
نوشته شده در چهار شنبه 6 ارديبهشت 1391
بازدید : 379
نویسنده : Amin.t

دانلود کلیپ موبایل ایرانی از یک پسر ایرانی که از چند خواننده ایرانی تقلید صدا می کنه . این کلیپ ایرانی با فرمت ۳gp در سایت داوود آنلاین آماده دانلود شده است.

دانلود کلیپ ایرانی تقلید صدا


دانلود |




عکس:جالب ترین عکس از خر در چمن
نوشته شده در چهار شنبه 6 ارديبهشت 1391
بازدید : 366
نویسنده : Amin.t
khar-13.jpg



عکس:جالب ترین عکس از خر در چمن


siterooz . com




تشديد كنترل منابع آبي براي پيشگيري از وبا
نوشته شده در چهار شنبه 6 ارديبهشت 1391
بازدید : 343
نویسنده : Amin.t

تشدید كنترل منابع آبی برای پیشگیری از وبا

آبهشدارهای كارشناسان در مورد بیماری وبا در حالی ادامه دارد كه در هفته‌های اخیر آمارها حاكی از سیر صعودی این بیماری به ‌خصوص در استان‌های تهران و قم بوده است.
در حالی كه مسئولان وزارت بهداشت، تعداد مبتلایان به این بیماری را در اوایل مرداد‌ ماه، 28 نفر و در هفته‌ اخیر 58 نفر اعلام كرده‌ بودند، رئیس مركز مدیریت بیماری‌های وزارت بهداشت بیان کرد: "با گذشت 2 ماه از بروز این بیماری در كشور، تعداد مبتلایان به وبا 73 نفر بوده و  تا كنون جان 4 نفر را گرفته است."

دكتر محمد مهدی گویا با بیان اینكه از مجموع 73 نفر مبتلا به بیماری وبا، 11 نفر اتباع كشورهای خارجی(بیشتر افغانی و پاكستانی) و 62 نفر ایرانی بوده اند، گفت: "از این تعداد تا كنون 4 نفر به‌علت دیر رسیدن به مراكز درمانی و از دست دادن بیش از حد آب بدن، جان خود را  از دست داده اند."وی با تاكید بر اینكه بیشترین تعداد مبتلایان به وبا در استان‌های قم، تهران و هرمزگان و از طریق اتباع كشورهای همسایه شرقی گزارش شده است، اضافه كرد: "تا كنون هیچ گزارشی مبنی بر آلودگی منابع آبی در كشور گزارش نشده است، با این حال وزارت نیرو كنترل‌ بر منابع آب آشامیدنی را تشدید كرده است."
دكتر گویا مهم‌ترین اقدام برای پیشگیری از بیماری وبا را آموزش عمومی مردم برای رعایت اصول بهداشتی دانست و تصریح كرد: "این آموزش عمومی با توزیع جزوات آموزشی در مبادی خروجی شهرها در اختیار همه مسافران قرار می‌گیرد."
سبزیرئیس مركز مدیریت بیماری‌های وزارت بهداشت افزود: "توصیه وزارت بهداشت به مردم این است كه فقط از آب آشامیدنی كه از سلامت آن مطمئن هستند، استفاده كنند. این آب هم یا آب لوله كشی شهری یا آب بطری بسته بندی شده معتبر است. در غیر این صورت و در شرایط سفر، آب مصرفی باید به‌مدت 3 دقیقه جوشانده شود."
وی خاطر‌نشان كرد: "از شهروندان می‌خواهیم كه برای پیشگیری از ابتلا به بیماری وبا حتماً سبزی و كاهو را طبق اصول اعلام شده در سه مرحله، شست و شو، انگل زدایی و میكروب‌زدایی كنند و مهم‌تر از همه بعد از رفتن به دستشویی و قبل از مصرف غذا، حتماً دست‌های خود را با آب و صابون بشویند.
دكتر گویا تاكید کرد: "در صورتی كه فردی دچار اسهال شد و مشكوك به وبا بود، باید به سرعت به نزدیك‌ترین مركز درمانی منتقل شود و همه مراكز درمانی دولتی كشور برای كمك به مبتلایان به وبا آماده هستند.
همچنین اكثر افرادی كه تا كنون به این بیماری مبتلا شده‌اند(به جز 4 نفر فوت شده) به‌طور كامل درمان شده‌اند."
منبع: همشهری

* مطالب مرتبط:

توصیه‌های وزارت بهداشت درباره "وبا"
راه های پیشگیری از وبا
درباره " وبا " یا "CHOLERA" بیشتر بدانیم
وبا؛ بیماری از قدیم تا حال
بیماری وبا، خطری در تابستان
آماده‌باش تابستانی برای بهداشت مواد غذایی
هشدار وزارت بهداشت در تابستان



تشديد كنترل منابع آبي براي پيشگيري از وبا







آپدیت نود32 جمعه 21 آبان 89 21-8-1389
نوشته شده در چهار شنبه 6 ارديبهشت 1391
بازدید : 343
نویسنده : Amin.t

Password: m7hv3feh8v
Expiry Date: 01.01.2011

Username: EAV-32441409
Password: 2atp6dfx2t
Expiry Date: 01منبع : داوود آنلاین

 







زیبائی و ماجرای انتخاب
نوشته شده در چهار شنبه 6 ارديبهشت 1391
بازدید : 387
نویسنده : Amin.t

زیبائی و ماجرای انتخاب

گل آفتابگرداندر نظر داشتن خدا ،در خصوص مسئله ی ازدواج ،  یعنی اینكه فرد دریابد كه خداوند ، به چه وصلتهایی فرمان داده و از چه پیوندهایی هشدار داده است ، ظلمتها را از بین می برد و فرد را از جهالت بیرون می آورد .
 
نگاه از منظر دین در انتخاب همسر ، روشن بینی زیادی را به انسان هدیه می كند و با توجه به اینكه راه دین ، مهمترین و امن ترین راه هاست ، لذا توسل به آن و پیروی از دستورات دین ، انسان را از فرجام های بد ، مصون می دارد .
 
دوم اینكه : تقوی یعنی عدالت داشتن ، مهمترین جزء تقوی عدالت است :
((اعدلوا هو اقرب للتقوی))(مائده-8) ، ((عدالت پیشه كنید كه نزدیكترین چیزها به تقوا عدالت است))
و عدالت هم یعنی همچون ترازو عمل كردن ، علت اینكه ترازو در كشیدن ، كم و زیاد نمی كند ، به دلیل عدم هوی و هوس ترازو در جنس است ، یعنی ترازو میلی یا كراهتی نسبت به جنس ندارد تا بخواهد وزن جنس را كم یا زیاد نشان بدهد .
در یك انتخاب خوب نیز ، نداشتن هوی و هوس ، اولین شرط و بلكه مهمترین شرط تصمیم گیری عاقلانه و عادلانه است . یعنی انتخاب فرد نبایستی بر اساس هوی و هوس باشد ، به عنوان مثال ، طمع و حرص شما نسبت به ثروت ، نبایستی ملاك انتخاب و عامل مهم در انتخاب یك همسر پولدار باشد یا به هوس رسیدن به ثروت ، سراغ انسانهای پولدار بروید ، یا غلبه شهوت بر شما یا وجود میل و گرایش به زیبارویان ، شما را تنها به سمت انسانهای زیبا رهنمون ننماید .البته این سخنها بدین معنا نیست كه با پولدار یا زیبارو و یا تحصیل كرده یا … نبایستی ازدواج كرد ، بلكه بدین معناست كه وجه غالب در تصمیم گیری و علت اصلی انتخاب ، نباید ثروت یا زیبائی یا مدرك یا این قبیل ملاكها باشد .
 
 با پولدار ازدواج بكنید ، اما نه بخاطر پولش و همچنین با افراد تحصیل كرده ، زیبا و … ازدواج بكنید اما نه به خاطر عناوین یا صفات ظاهری كه در آنهاست .
 
هر كه را باشد طمع الكن شود                          با طمع كی چشم و دل روشن شود ؟
پیش چشم او خـیال جاه و زر                         همچنان باشد كـه مـوی انـدر بـصر
 
بیشتر انتخابهای بد فرجام ، انتخاب از روی هوی و هوس بوده است این افراد مسحور یكی دو عنوان یا صفات ظاهری فرد مقابلشان می شوند و صرفاً به همان دلایل پیوند ازدواج را با دیگری می بندند ،اما هیچگاه دوام یا شیرینی زندگی به این عوامل بستگی ندارد .
 
 چنانچه بتوانید حداقل به هنگام انتخاب همسر ، به هوی و هوسهای خود اجازه ی دخالت ندهید و فضای تصمیم گیری را از گرد و غبارهای ناشی از تاخت و تاز امیال هوس گونه پاك و سالم نگه دارید ، مطمئناً خود را از یكی از مهمترین پرتگاههای زندگی دور نگه داشته اید ، اما اگر به آنها مجال خودنمایی بدهید و اگر بتوانند بر عقل و درایت شما غالب شوند ، مطمئناً تا بتوانند نامناسب ترین فرد را به شما معرفی می كنند ، كه تنها باب دل هوس های زودگذر شماست نه كسی كه بتوانید یك عمر با او زندگی كنید .
 
منبع : برگرفته از کتابی در خصوص "بررسی و شناخت معیارها و ملاكهای همسر از دیدگاه قرآن و سنت " نوشته : محمود یزدانی- با تغییر و تلخیص
 
مقالات مرتبط :
مشاوره در ازدواج ضروری است
معیار اصولی و متناسب برای ازدواج

سی باور غلط در ازدواج

زیبائی و ماجرای انتخاب







امام سجاد فاتح قلبها: 1- جوانمردی و ایثار
نوشته شده در چهار شنبه 6 ارديبهشت 1391
بازدید : 434
نویسنده : Amin.t

امام سجاد علیه السلام فاتح قلبها 1‏

جوانمردی و ایثار

مقدمه: ‏

بی‏تردید یكی از مهم‏ترین رازهای توفیق پیشوایان معصوم علیهم السلام در طول حیات و ‏بعد از شهادت آن بزرگواران، جایگاه معنوی و شخصیت والایشان در قلوب انسان‏های ‏مشتاق فضائل و كمالات بوده است. از آنجا كه حضرات معصومین علیهم السلام هركدام ‏در عصر خویش به عنوان اسوه كامل انسانیت و بارزترین نمونه كمالات و صفات انسانی ‏بوده‏اند و عموم مردم فطرتا چنین صفاتی را دوست دارند; به این جهت، به امامان معصوم ‏علیهم السلام به دیده محبت و عشق می‏نگریسته‏اند. حتی دشمنان آن بزرگواران با ‏اعتراف به این حقیقت انكارناپذیر، بارها زبان به ستایش پیشوایان معصوم گشوده و مناقب ‏و افتخارات آنان را به دیگران یادآور شده‏اند. ‏
در این مجموعه مقالات، مروری كوتاه بر جایگاه معنوی حضرت زین‏العابدین علیه السلام در ‏جامعه و برخی علل محبوبیت آن پیشوای راستین خلق در دلهای مشتاق، خواهیم ‏داشت‏باشد كه ما نیز با پرورش محبت روزافزون آن امام همام، دلهایمان را از زنگار جهل و ‏خرافه‏ها زدوده و در پرتو دوستی اهل بیت علیهم السلام گامهای سعادت آفرین به سوی ‏كمال برداریم. ان شاء الله ‏
حضرت زین العابدین 

قسمت اول:‏

جوانمردی و ایثار

از عوامل مهمی كه شخصیت والای حضرت سجاد علیه السلام را در منظر دیگران محبوب ‏ساخته بود و اطرافیان، دوستان، غلامان و كنیزان آن حضرت با تمام وجود به امام عشق ‏می‏ورزیدند، خصلت پسندیده «عفو، گذشت و جوانمردی‏» بود. ‏
در این راستا امام سجاد علیه السلام از یك شیوه كارآمد و پسندیده تربیتی بهره ‏می‏گرفت. امام صادق علیه السلام فرمود: در طول ماه مبارك رمضان، حضرت علی بن ‏الحسین علیه السلام در مورد غلامان و كنیزان و سایر زیردستان خود روش عفو و گذشت ‏را به كار می‏گرفت‏به این ترتیب كه هرگاه غلامان و كنیزان آن حضرت خطائی را مرتكب ‏می‏شدند، آنان را تنبیه نمی‏كرد. ‏
آن حضرت فقط خطاها و گناهان آنان را در دفتری ثبت كرده و تخلفات هركس را با نام و ‏موضوع تخلف مشخص می‏نمود. در آخر ماه همه آنان را جمع كرده و در میان آنان ‏می‏ایستاد. آنگاه از روی نوشته، تمام خطاها و اشتباهاتشان را كه در طول ماه رمضان ‏مرتكب شده بودند، برایشان یادآور می‏شد و به تك تك آنان می‏فرمود: فلانی! تو در فلان ‏روز و فلان ساعت تخلفی كردی و من تو را تنبیه نكردم، آیا به یاد می‏آوری؟! فرد خطاكار ‏هم می‏گفت: بلی، ای پسر رسولخدا! و تا آخرین نفر این مطالب را متذكر می‏شد و آنان ‏به اشتباهات و خطاهای خود اعتراف می‏كردند. ‏
سیره امام سجاد علیه السلام چنان بود كه ‏هرگاه بنده‏ای را در اول سال یا وسط سال مالك می‏شد، بعد از یك دوره آموزش و اعمال ‏شیوه‏های تربیتی صحیح، در شب عید فطر آزادش می‏كرد
آنگاه به آنان می‏فرمود: با صدای بلند به من بگویید: ای علی بن الحسین! پروردگارت تمام ‏اعمال و رفتار تو را نوشته است چنان‏كه تو اعمال ما را نوشته‏ای; نزد خداوند نامه اعمالی ‏هست كه با تو به حق سخن می‏گوید و هیچ عمل ریز و درشتی را فروگذاری نمی‏كند، و ‏هرچه انجام داده‏ای، به حساب آورده و تمام اعمالت را نزد او حاضر و آماده خواهی یافت، ‏همچنان‏كه ما اعمال خود را در نزد تو آماده و ثبت‏شده دیدیم. پس ما را ببخش همان طور ‏كه دوست داری خدا تو را ببخشد.
ای علی بن الحسین! به‏یاد آر، آن حقارت و ذلتی را كه فردای قیامت در پیشگاه خدای ‏حكیم و عادل خواهی داشت; آن پروردگار عادل و حكیمی كه ذره‏ای و كمتر از ذره‏ای به ‏كسی ستم روا نمی‏دارد و اعمال بندگان را همچنان‏كه انجام داده‏اند، به آنان عرضه ‏خواهد كرد و حسابگری و گواهی خدا كافی است. پس ببخش و عفوكن تا پادشاه روز ‏قیامت از تو عفو كرده و درگذرد. چنان كه خودش در قرآن می‏فرماید: ‏
‏«ولیعفوا و لیصفحوا الا تحبون ان یغفرالله لكم والله غفور رحیم‏» ; (1) باید ببخشند و عفو ‏كنند. آیا دوست ندارید خداوند شما را بیامرزد؟! و خداوند آمرزنده و مهربان است. ‏
امام سجاد علیه السلام این كلمات را برای خویش و غلامان و كنیزانش تلقین می‏كرد و ‏آنان باهم تكرار می‏كردند و خود امام علیه السلام كه درمیان آنان ایستاده بود، ‏می‏گریست و با لحنی ملتمسانه می‏گفت: ‏
‏« پروردگارا! تو به ما فرمودی از ستمكاران خویش درگذریم، همان طور كه فرمودی، ما از ‏كسانی كه به ما ستم كرده‏اند، درگذشتیم، توهم از ما درگذر! كه در عفوكردن از ما و از ‏تمام ماموران برتری.» (2) ‏
حضرت زین العابدینپس از این برنامه عرفانی و تربیتی، امام سجاد علیه السلام خطاب به خدمتگزاران خویش ‏می‏فرمود: ‏
من شما را عفو كردم، آیا شما هم من و بدرفتاری‏های مرا كه فرمانروای بدی برای شما و ‏بنده فرومایه‏ای برای فرمانروای بخشاینده عادل و نیكوكار بوده‏ام، بخشیدید؟! ‏
همگی یكصدا می‏گفتند: با اینكه ما از تو، جز خوبی ندیده‏ایم، تو را بخشیدیم. آنگاه به ‏آنان می‏فرمود: بگویید: خداوندا! از علی بن الحسین درگذر!، همان طور كه او از ما ‏درگذشت. او را از آتش جهنم آزاد كن، همان طور كه او ما را از بردگی آزاد كرد. آنان دعا ‏می‏كردند و امام چهارم علیه السلام آمین می‏گفت و در پایان می‏فرمود: بروید! من از ‏همه شما عفو كردم و آزادتان می‏كنم به امید اینكه خدا نیز عفو كرده و آزادم كند. ‏
حضرت زین العابدین علیه السلام در روز عید فطر آنقدر به خدمتگزاران خود جایزه و هدیه ‏می‏بخشید كه از دیگران بی‏نیاز می‏شدند. سیره امام سجاد علیه السلام چنان بود كه ‏هرگاه بنده‏ای را در اول سال یا وسط سال مالك می‏شد، بعد از یك دوره آموزش و اعمال ‏شیوه‏های تربیتی صحیح، در شب عید فطر آزادش می‏كرد. آن بزرگوار بندگان سیاه را كه ‏هیچ‏گونه نیازی به آنان نداشت، می‏خرید و در عرفات بعد از مراسم عرفه همراه هدایای ‏قابل توجهی آزادشان می‏ساخت. (3) و به این ترتیب امام، بردگان را نه تنها در بعد ‏جسمانی بلكه از افكار و اندیشه‏های خرافی، جهل و غفلت رها می‏ساخت. لذا ‏تربیت‏یافتگان مكتب حضرت علی بن الحسین علیه السلام از ذلت غفلت و خرافه پرستی ‏به اوج عزت معنوی و عرفانی نائل می‏شدند. و بیچاره‏ترین بردگان عصر آن حضرت در اثر ‏ارتباط با درگاه امامت، به رهبران جامعه و عارفان خداجوی و عالمان ربانی مبدل ‏می‏گشتند. ‏
از عوامل مهمی كه شخصیت والای حضرت سجاد علیه السلام را در منظر دیگران محبوب ‏ساخته بود و اطرافیان، دوستان، غلامان و كنیزان آن حضرت با تمام وجود به امام عشق ‏می‏ورزیدند، خصلت پسندیده «عفو، گذشت و جوانمردی‏» بود. ‏
سعید بن جبیر، سعید بن مسیب، ابواسحاق بن عبدالله سبیعی، سالم بن ابی حفصه، ‏شرحبیل بن سعد، عبدالله بن دینار، ابوخالد كابلی، محمد بن شهاب زهری، معروف بن ‏خربوذ مكی، یحیی بن ام طویل، حبابه والبیه و... (4) از جمله تربیت‏یافتگان مكتب حضرت ‏سجاد علیه السلام می‏باشند. ‏
این شیوه خداپسندانه امام چهارم علیه السلام موجب شد كه دوست و دشمن، كوچك و ‏بزرگ و مرد و زن از اعماق وجود خویش آن حضرت را دوست‏بدارند. آری محبوبیت ‏اجتماعی آن حضرت، رهین كردارهای انسانی و كمالات الهی‏اش بود تا آنجایی كه خلفای ‏بنی امیه نیز به آن اعتراف می‏كردند. ‏
ابن شهر آشوب می‏گوید: امام سجاد علیه السلام در نزد عمر بن عبدالعزیز (هفتمین ‏خلیفه اموی) حضور داشت; هنگامی كه آن حضرت از نزد او بلند شده و بیرون رفت، عمر ‏بن عبدالعزیز رو به اطرافیانش كرده و گفت: بهترین و شریف‏ترین مردم به نظر شما امروزه ‏كیست؟ همه گفتند: شما ای خلیفه! او گفت: نه، هرگز! بهترین و شریف‏ترین مردم ‏همین فردی است كه الآن از حضور ما بیرون رفت! او چنان قلبها را به خود متمایل ساخته ‏است كه همه دوست دارند مثل او باشند اما او هیچگاه آرزو نمی‏كند كه به جای یكی از ‏ماها باشد. (5) ‏
عبدالكریم پاك‏نیا ‏


‏1. سوره نور، آیه 22. ‏
‏2. بحارالانوار، ج 46، ص 104. ‏
‏3. اقبال الاعمال، ج 1، ص 446. ‏
‏4. رجال الشیخ، اصحاب علی بن الحسین (ع). ‏
‏5. مناقب آل ابی طالب، ج 4، ص 167.‏


امام سجاد فاتح قلبها: 1- جوانمردی و ایثار







رای دادن به خلیج فارس
نوشته شده در چهار شنبه 6 ارديبهشت 1391
بازدید : 425
نویسنده : Amin.t

سلام.

ای ایرانی،به خلیج فارس رای بده !!!!!!!!!!

برو به آدرس زیر و به خلیج فارس رای بده.اگه وبلاگ داری تو وبلاگت بزار یا به 3 نفر ایمیل کن.مگر نه گوگل تو نقشه هاش از خلیج عربی استفاده می کنه!!!!!!!!

http://www.persianorarabiangulf.com/index.php

http://www.persianorarabiangulf.com/index.php

http://www.persianorarabiangulf.com/index.php


:: برچسب‌ها: خلیج فارس , رای دادن به خلیج فارس , نظر سنجی خلیج فارس , persian gulf , ,



نظر سنجی
نوشته شده در چهار شنبه 6 ارديبهشت 1391
بازدید : 385
نویسنده : Amin.t

سلام

به نظر شما بهترین وبلاگ،وبلاگ کیه؟نظرتون رو در قسمت نظرات وارد کنید.منظور از بهترین از همه لحاظه،زیبایی،پست های به درد بخور و .....

لطفا وبلگ بنویسید


:: برچسب‌ها: نظر شنجی , بهترین وبلاگ , زیبایی وبلاگ , ,



گزارش تصویری از تخت جمشید
نوشته شده در چهار شنبه 6 ارديبهشت 1391
بازدید : 387
نویسنده : Amin.t



عجیب ترین هواپیماهای ساخته شده
نوشته شده در چهار شنبه 6 ارديبهشت 1391
بازدید : 367
نویسنده : Amin.t
rQnuBoS9ZR.jpg



عکسهای جالب و دیدنی از اتاق ها و درب های مخفی
نوشته شده در چهار شنبه 6 ارديبهشت 1391
بازدید : 357
نویسنده : Amin.t
S A L I J O O N



دیدنی های هفته از گوشه کنار جهان
نوشته شده در چهار شنبه 6 ارديبهشت 1391
بازدید : 389
نویسنده : Amin.t
توفان در کانزاس



آب گرفتگی و تخلیه آب از ایستگاه مترو تهران
نوشته شده در چهار شنبه 6 ارديبهشت 1391
بازدید : 366
نویسنده : Amin.t



آخر بدشانسی...
نوشته شده در چهار شنبه 6 ارديبهشت 1391
بازدید : 351
نویسنده : Amin.t
S A L I J O O N



سیل در شهرستان فومن
نوشته شده در چهار شنبه 6 ارديبهشت 1391
بازدید : 338
نویسنده : Amin.t



تصاویری از چشمه باداب سورت ساری
نوشته شده در چهار شنبه 6 ارديبهشت 1391
بازدید : 369
نویسنده : Amin.t



کودک مغناطیسی در تبریز
نوشته شده در چهار شنبه 6 ارديبهشت 1391
بازدید : 350
نویسنده : Amin.t



عکس های جالب و دیدنی از شکار لحظه ها
نوشته شده در چهار شنبه 6 ارديبهشت 1391
بازدید : 336
نویسنده : Amin.t
S A L I J O O N



دست‌نوشته‌ «نیوتن» در یک حراجی(+عکس)
نوشته شده در یک شنبه 3 ارديبهشت 1391
بازدید : 339
نویسنده : Amin.t
دست‌نوشته‌ آخرین کتاب این دانشمند و فیزیکدان معروف در روز 29 ماه مارس (9 فروردین‌ماه) به حراج گذاشته می‌شود.

آرت‌سند‌کالکشن از حراج دست‌نوشته‌‌ای پیدا شده از آخرین کتاب «اسحاق نیوتن» خبر داده ست.

بر این اساس "بن هانس" لندن قرار است دست‌نوشته‌ آخرین کتاب این دانشمند و فیزیکدان معروف را در روز 29 ماه مارس (9 فروردین‌ماه) به حراج بگذارد.

این دست‌نوشته یکی از مهم‌ترین نوشته‌های مذهبی «نیوتون» است که تاکنون در حراجی‌ها به معرض فروش گذاشته می‌شود که در عین حال به مسائلی مذهبی همچون خودداری از کفر، شرک، قتل و دزدی می‌پردازد.

این درحالی است که علاقه او به مسائل مذهبی بر کسی پنهان نیست چنانکه در دست‌نوشته‌هایی که در سال 1991 در دانشگاه بیت‌المقدس از او رونمایی شد، علاقه‌ او به تفکرات مذهبی و به‌خصوص مطالعات انجیلی را نشان می‌داد.

لازم به ذکر است که پیش‌بینی شده دست‌نوشته‌ تازه کشف شده نیوتن، با مبلغی 40 تا 50 هزار پوند به فروش برسد.




سوژه های دیدنی از شکار لحظه ها
نوشته شده در یک شنبه 3 ارديبهشت 1391
بازدید : 348
نویسنده : Amin.t


گروه اینترنتی خورشید



این تصاویر واقعی ست،شک نکنید
نوشته شده در یک شنبه 3 ارديبهشت 1391
بازدید : 368
نویسنده : Amin.t

گروه اینترنتی خورشید | www.khorshidgroup.org




در خواست بابا شاه از شاهنشاه برای ازدواج
نوشته شده در یک شنبه 3 ارديبهشت 1391
بازدید : 365
نویسنده : Amin.t
http://dl.fano3.com:8080/dll/baba_shah/images/7.jpg

 کلیپ های جالبی از  قسمت های خنده دار از سریال قهوه تلخ 
 بابا شاه و پدربزرگه بیخودی الملک
داستان :  در خواست بابا شاه از شاهنشاه همایونی برای ازدواج با بانو کاترین )
با حجم کم و در دو کیفیت برای موبایل و کامپیوتر





   منبع   :   سایت فانوس

   
انتشار :    فانوس کلیپ

 محدودیت سنی : مناسب برای تمامی سنین

   تاریخ انقضا فایل : نامحدود

استفاده از مطالب این سایت با ذکر نام سایت فانوس بلامانع میباشد

  دانلود با کیفیت  wmv    حجم   :  4mb  مناسب برای رایانه ها شخصی

  دانلود با کیفیت  3gp    حجم   : 1mb  مناسب برای گوشی های موبایل




تقلید صدای ناز خاتون توسط پدربزگ ( قهوه تلخ)
نوشته شده در یک شنبه 3 ارديبهشت 1391
بازدید : 426
نویسنده : Amin.t
http://dl.fano3.com:8080/dll/baba_shah/images/6.jpg

 کلیپ های جالبی از  قسمت های خنده دار از سریال قهوه تلخ 
 بابا شاه و پدربزرگه بیخودی الملک
داستان :  تقلید صدای ناز خاتون توسط پدربزگ )
با حجم کم و در دو کیفیت برای موبایل و کامپیوتر




   منبع   :   سایت فانوس

   
انتشار :    فانوس کلیپ

 محدودیت سنی : مناسب برای تمامی سنین

   تاریخ انقضا فایل : نامحدود

استفاده از مطالب این سایت با ذکر نام سایت فانوس بلامانع میباشد

  دانلود با کیفیت  wmv    حجم   :  4mb  مناسب برای رایانه ها شخصی

  دانلود با کیفیت  3gp    حجم   : 1.871mb  مناسب برای گوشی های موبایل




کلیپ جدید و خنده دار از بابا شاه ( قهوه تلخ)
نوشته شده در یک شنبه 3 ارديبهشت 1391
بازدید : 446
نویسنده : Amin.t
  www.fano3.com فانوس بزرگترین مرکز سرگرمی و تفریحی در ایران کلیپ بابا شاه/ کلیپ از قهوه تلخ
 کلیپ های جالبی از  قسمت های خنده دار از سریال قهوه تلخ 
 بابا شاه و پدربزرگه بیخودی الملک
داستان : در خواست پدر اعتمادالملک از ندیمه سوگولی دربار)
با حجم کم و در دو کیفیت برای موبایل و کامپیوتر



   منبع   :   سایت فانوس

   
انتشار :    فانوس کلیپ

 محدودیت سنی : مناسب برای تمامی سنین

   تاریخ انقضا فایل : نامحدود

استفاده از مطالب این سایت با ذکر نام سایت فانوس بلامانع میباشد

  دانلود با کیفیت  wmv    حجم   :  3mb  مناسب برای رایانه ها شخصی

  دانلود با کیفیت  3gp    حجم   : 1.727mb  مناسب برای گوشی های موبایل





جن زدن مهمان برنامه در اجرای زنده
نوشته شده در یک شنبه 3 ارديبهشت 1391
بازدید : 403
نویسنده : Amin.t
در اجرای زنده یهو یکی از این مهمانان جن زده میشود !!

ببینید و بخندید



   منبع   :   سایت فانوس

   انتشار :    فانوس کلیپ

 محدودیت سنی : مناسب برای تمامی سنین

   تاریخ انقضا فایل : نامحدود

استفاده از مطالب این سایت با ذکر نام سایت فانوس بلامانع میباشد

دانلود با کیفیت mwv   حجم   : 3.0 مگابایت  مناسب برای کامپیوتر




همین امشب
نوشته شده در یک شنبه 3 ارديبهشت 1391
بازدید : 352
نویسنده : Amin.t

همین امشب از غصه ها می میرم

die right tonight from the sorrow

انتقام خودمو از دوتامون می گیرم

Take my revenge from both of us

دیگه از دست تو هم کاری بر نمیاد

You can't do anything

باید آروم بگیرم

I must stand still

 

مثل نور یه شهاب کوچیک، رد میشم از تو چشات

Like the light of a meteor I'll pas your eyes

باز دوباره می افتم از چشات

I'll fall down from your eyes again

بی صدا می میرم

And die without a word

 

به خوابت نمیام، کابوست نمیشم

I won't come in your dreamt won't be your nightmare

تو شبای سیاه، فانوست نمیشم

Won't be the lantern in your dark nights

دیگه از دست تو هم کاری بر نمیاد

You can't do anything

باید آروم بگیرم

I must stand still